I finalen med årets tekst

Arvid Solheims tekst «En mamma som drikker og en pappa som slår» er kommet helt til finalen hvor den beste innsamlingsteksten skal kåres. Vinneren blir den av de tre finalistene som får flest «likes» på Norges innsamlingsråds Facebookside. Avgjørelsen faller torsdag 4. september.

Av Ivar Eidsaa
AnnsatteBK_Arvid-180x180– Dette er jo en artig markering, sier Arvid Solheim, daglig leder ved Blå Kors Kristiansand. Han lagde teksten som Blå Kors har brukt på ulike plattformer til å fortelle litt mer om noe av det omfattende arbeidet som Blå Kors driver.
Norges Innsamlingsråd deler i år for første gang ut «Fundraisingprisen». Hvert år søker en å lete opp og hedre Norges beste organisasjon på innsamling. I år er Blå Kors så heldig å være blant de tre finalekandidatene.
Det er de gode innsamlingstekstene som skal hylles i år. Innsamlingsrådet har bedt om å å tilsendt alle slags tekster, tilpasset alle typer medier og målgrupper. Det er kommet inn treffende tweets, nære og varme giverbrev, gode filmtekster og krystallklare pressemeldinger.
Formålet med alle tekstene skal være å samle inn penger. De som står bak de tre finaletekstene er organisasjonen «Ja til lindrende enhet og omsorg for barn», Norges Blindeforbund og Blå Kors. Tekstene presenteres nå på Facebooksiden til Norges Innsamlingsråd og det hele avgjøres med hvor mange «likes» den enkelte tekst får.
Årets vinner blir presentert på årets «Fundraisingkonferanse» 4. september. Norges Innsamlingsråd er en interessepolitisk og faglig aktør som representerer hovedtyngden av ideelle, humanitære og kulturelle organisasjoner på innsamlingsmarkedet i Norge.
Så dersom du mener dette er en tekst som fortjener å gå til topps, så må du gå inn på Norges Innsamlingsaksjon sin Facebookside, og trykke «liker».
Følg denne linken for å komme inn på Facebooksiden til Norges Innsamlingsråd:
Følge denne linken for å se teksten som Arvid Solheim har forfattet: