Tre stolte damer

Barnas Stasjons «Julemarked» får nye skilt gjennom recovery-prosjekt

Dagen før det store Julemarkedet ble nye skilt overlevert til Blå Kors barnas stasjon. Det som begynte med en bestilling til Blå Kors steg for steg om fire-fem skilt ble til et stort recovery-prosjekt hvor hele Blå Kors-visjonen ble implementert: «Med hjerte, kunnskap og kraft skaper Blå Kors mulighet for mestring og mening».

Prosjektleder på Steg for Steg, Marianne Kiledal, forteller at dette er midt i kjernen til det vi ønsker å få til i arbeidet. Hun er imponert over kvaliteten på arbeidet og effektiviteten. – Selv om vi hadde kort tid til å gjennomføre prosjektet, fikk vi gjennomført både planlegging, idéutvikling, design og produksjon i løpet av to uker, i stor grad styrt av deltakerne selv, forklarer hun.

Blå Kors Kristiansand består i dag av 10 virksomheter og samarbeidsprosjekt på tvers av virksomhetene er verdifullt både for deltakere og ansatte.

Deltakerne selv er veldig fornøyde og stolte over resultatet, med god grunn. Torkil er en av de tre som har gjennomført prosjektet. Han poengterer at det fine med å få være med på dette var at de selv kunne utvikle og prege resultatet, og bruke sin kompetanse slik de opplevde både mestring og mening.
– Vi har laget en del finurlige løsninger som gjør at vi f.eks. enkelt kan bytte ut navn på skiltene og la dem peke i forskjellige retninger, forklarer Torkil.

Virksomhetsleder på Blå Kors barnas stasjon, Anne Randi Hanssen, er henrykt over resultatet, og har fått mye mer enn de forventet. Nå kan alle besøkende på Julemarkedet enkelt finne frem til de forskjellige aktivitetene som arrangeres denne dagen.